A mindenható SEO?

Minden weboldalt keresőoptimalizálni kell, ha azt szeretnénk, hogy a kompetitív közegben (amely az internet) versenyképes maradjon – azaz megtalálja a célpiacunk.

Láthatóságot és elérhetőséget ad. Vegyük figyelembe, hogy az interneten mindenki keres. Ha kell egy szolgáltatás, keresnek egy terméket, kíváncsiak valamire, akkor egyből rákeresnek. És minden kulcsszóra van egy első hely – a kérdés csak az, hogy ez az Ön oldala-e, vagy valamely versenytársáé.

Akié az első hely, azé a vásárló.

A találatok harmadik oldaláig a felhasználóknak csak a 2%-a jut el, tehát ha az Ön oldala csak a harmadik oldalon szerepel, akkor 100 potenciális vásárlóból 2 jut el Önhöz. És ők még nem vásárlók, csak érdeklődők.

A SEO megbízhatóságot ad. Az emberek úgy gondolják, hogy a legjobb cégek szerepelnek az első pár helyen. Valójában a legrelevánsabbak, azaz azok a cégek, akik a legjobban tudták a keresési igényekhez alakítani a weboldalukat – röviden: keresőoptimalizálni.

Mindemellett a keresőoptimalizálás még akkor is olcsó és költséghatékony, ha óriási SEO-kampányt folytat milliós havidíjakért – de általában csak a legnagyobb cégek legnagyobb kampányai kerülnek ennyibe. Ha a szállított eredményeket, látogatókat és cégmegjelenést „hagyományosabb” marketingeszközökkel és reklámokkal kívánja elérni, az összehasonlíthatatlanul drágább.

Gondoljon bele, hogy mennyit kéne fizetnie azért, hogy nyomtatott anyagokkal, esetleg plakátokkal, tévészpotokkal, citylightokkal 100 potenciális ügyfelet a weboldalára irányítson. Drága eredmények lennének, de legalább eredmények. Viszont amint lekerül a plakát vagy elfogy a nyomtatott anyag, onnantól szűnik meg a láthatóság, ezért nincsenek látogatók sem.

Ezzel szemben ha megszerzi az első helyet, akkor csak arra kell figyelni, hogy azt meg is tartsa. A találati oldal első helye nem „fizetett” médiának számít, hanem kiérdemeltnek.

A SEO megkerülhetetlen, főleg azért, mert ez olyan online marketinges módszer, amit már szinte mindenki használ – valószínűleg az Ön konkurensei is.