Ezért használjon űrlapokat (5 előny)

Kész a weboldal, vannak látogatók, jó a dizájn, erős a szöveg… na és hogyan veszik fel Önnel a kapcsolatot?

Két lehetősége van: vagy kirakja az emailcímét, vagy kitesz egy űrlapot. Ez lehet ajánlatkérő, kapcsolatfelvételi vagy visszahívó űrlap attól függően, hogy a cél mi (és hogyan állítja be).

Nagy a vita szakmai körökben, hogy melyik megoldás a jobb.

Mi szól az űrlapok mellett?

Véd a spam ellen – ha kirakja az emailcímét, akkor kockáztatja azt, hogy bekerül egy adatbázisba… és végül a szpemmerek folyton kéretlen reklámleveleket küldenek a céges emailcímre. Ez ellen az sem véd, ha „ügyvezető [kukac] cégdomén [pont] hu” formában írja ki, ugyanis nemcsak botok építenek adatbázist, hanem emberek is. Sok pénz van ebben.

És gondoljon bele, hogy mennyi kiesett munkaidőt és terhelést jelent a sok spam.

Professzionálisnak néz ki – mennyivel elegánsabb egy űrlapot kitenni, mint egy egyszerű emailcímet? Sokkal.

Felhasználóbarát – a látogatónak nem kell a levelezőkliensét megnyitnia, bemásolnia az oldalról a címet és levelet írni. Egyszerűen megteszi az oldalon, gyorsabb megoldás.

Pontosabb levelezést ad – ha a cégben már csak 3 szakember vagy osztály is van, akkor honann tudja a látogató, hogy melyiknek írjon? Nos, kilogikázgatja, de ez pluszmunka, és sokszor nem is egyértelmű. Viszont az űrlapon egy lenyíló menüben megadhatja, hogy milyen ügyben ír („panasz”, „vásárlás”, „információkérés” stb.), és annak megfelelően kapja meg az emailt a megfelelő ember.

Ez a felhasználónak kényelmes és egyértelmű, Önnek pedig munkaidőt szabadít fel, hiszen a rossz helyre küldött emaileket nem kell továbbítgatni. Számolja ki, hogy ha csak napi 10 email jön a rossz címre, akkor azzal is elmegy félóra.

Kényelem – könnyebb kezelni és tárolni az űrlapon kapott megkereséseket. Megadhat egy egyedi tárgymezőt, és látni fogja, hogy hány ember használta az űrlapot, hány megkeresés jön onnan.