A printanyagok legnagyobb előnye
Nos, ha megkérdez egy grafikust, marketingest, nyomdászt vagy bárkit, akinek köze van hozzá, akkor valószínűleg kap egy olyan választ, hogy „a cég üzenetét megjeleníti és az olvasóknak hatásosan kommunikálja”.
Vagy valamilyen más „hivataloskodó” szöveget.
Valószínűleg ezek a mondatok helytállók, de vegyük le egy kicsit ezt az akadémikus stílust: a printanyagok legnagyobb előnye az, hogy több bevételhez jutunk.
Képzelje el, hogy egy előadás után ott hagyhat egy brosúrát. Ilyenkor a brosúra úgy értékesíthet, hogy mi már elmentünk onnan. Magyarul kevesebb erőforrással több üzlethez jutunk.
Ugyanígy megsokszorozhatja a legjobb értékesítőit, ha írott formában (és igényes megjelenéssel) leírja a legjobb érveiket és leghatásosabb üzletszerző előadásaikat („sales pitch”). Hiszen egy DM-levél úgy működik, mint az értékesítő, csak épp „nyomtatott értékesítőnek” számít.
Másik előnyük, hogy nagyobbnak és komolyabbnak tűnik a cég az igényes printanyagoktól – és ez cégmérettől függetlenül „emel egy szintet”. Az emberek fejében még mindig él, hogy ami ki van nyomtatva (újság, könyv, prospektus), az „komolyabb” és szavahihetőbb és minőségibb.
Mindannyian tudjuk persze, hogy a nyomtatott újság ugyanúgy írhat égszakajtó ökörségeket, és maga a nyomtatás nem söpri ki a hazugságokat az anyagból. Mégis van egy érzékelt megbízhatósága mindennek, ami kézzelfogható és nyomtatott.
Nos, maga a nyomdai kivitelezés és grafikai tervezés több szakember összehangolt munkáját igényli. Ha hallott már nyomdászokat DPI-ről meg CMYK színskáláról beszélni, akkor érti, hogy miért: ez egy külön szakma, külön világ.
Viszont ezen nem érdemes spórolni. Nézzen körül a lakóhelyén, hogy hány megállítótáblát lát ocsmány betűtípussal, hány, de hány igénytelen szórólapot kap kézhez. Ezek a cégek maguk alatt vágják a fát: lehet, hogy a szolgáltatásuk remek és ők megbízhatók, de ez az anyagaikból nem derül ki.
Úgy tartják, hogy az üzleti életben nem a minőségi szolgáltatás a legdrágább – szövegírás, grafikai tervezés vagy webdizájn több százezer forintért, ezek elsőre tényleg költségnek tűnnek. Pedig befektetések. A legdrágább általában a legolcsóbb megoldás és a dilettantizmus. Meneküljön a rossz grafikusoktól, mert hiába tervez Önnek számtalan printanyagot, ezek nemhogy nem hoznak vevőt, de még el is űzik a potenciális vásárlókat.